Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Aναπαριστώντας τα Μαθηματικά με Ψηφιακά Μέσα (ReMath)
European Community, Sixth Framework Programme,
Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών (EAITY), IST-4-26751-STP, 2005-2009
Ταυτότητα:
Ρόλος ΕΕΤ: Συνεργαζόμενος Φορέας
Αντικείμενο έργου:
Tο ερευνητικό πρόγραμμα ReMath συνδέεται με την έρευνα σχετικά με τη χρήση υπολογιστικών εργαλείων για τη μάθηση και τη διδασκαλία των μαθηματικών. H αφετηρία του προγράμματος βασίστηκε στα υπάρχοντα ερευνητικά ευρήματα που επιβεβαιώνουν τις δυσκολίες αξιοποίησης των αποτελεσμάτων των ερευνητικών και αναπτυξιακών έργων σχετικά με τη χρήση των νέων τεχνολογιών στη μαθηματική εκπαίδευση αναφορικά με τη διδασκαλία και τη μάθηση των μαθηματικών στα σχολεία. Τα θεωρητικά πλαίσια που δομήθηκαν στο συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο περιλαμβάνουν υποθέσεις οριοθετημένες μέσα στις συνθήκες στις οποίες αναδύθηκαν. Το γεγονός αυτό αποδυνάμωσε την επίδραση των συγκεκριμένων πλαισίων τόσο στη γνωστική θεωρία όσο και στη διδακτική πράξη.
Στο επίκεντρο του παρόντος ερευνητικού προγράμματος τίθεται η ενιαία σύνθεση των θεωρητικών πλαισίων για τη διδασκαλία και τη μάθηση των μαθηματικών με ψηφιακά μέσα σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Στο πλαίσιο αυτό το αποτέλεσμα του έργου θα αποτελέσει μια νέα, βασισμένη στις αναπαραστάσεις, συνεισφορά στη θεωρία της ανθρώπινης γνώσης που βασίζεται στη συσσώρευση της εμπειρίας που θα αποκτηθεί στο πλαίσιο του έργου και θα εστιαστεί στην εργασία όλων των ερευνητικών ομάδων από διαφορετικές χώρες (Αγγλία, Γαλλία, Ιταλία, Ελλάδα), υιοθετώντας την οπτική της παράλληλης ανάπτυξης θεωρίας και πρακτικής.
Δραστηριότητες ΕΕΤ:
Η εξέλιξη του έργου θα δομηθεί σε κύκλους. Στη διαδικασία αυτή κάθε νέο βήμα θα βασίζεται στην προηγηθείσα εργασία, προσφέροντας ενδείξεις για περαιτέρω θεωρητική επεξεργασία. To EET έχει αναλάβει: