Αρχική σελίδα » Έρευνα » Ολοκληρωμένα Έργα » Υπουργείο Ανάπτυξης » GR ΕΛΛΗΝΟΥΡΓΗΜΑΤΑ

ΕΛΛΗΝΟΥΡΓΗΜΑΤΑ


«ΕΛΛΗΝΟΥΡΓΗΜΑΤΑ: Αλληλεπιδραστικά εργαλεία για την εποπτική παρουσίαση και τη διερευνητική μελέτη έργων αρχαίας ελληνικής τεχνολογίας»
Χρηματοδοτούσα Αρχή: Υπ. Ανάπτυξης, Γ.Γ.Ε.Τ., 3ο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης
Ανάδοχος Φορέας: Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών

Ταυτότητα:

    • Τίτλος: «ΕΛΛΗΝΟΥΡΓΗΜΑΤΑ: Αλληλεπιδραστικά εργαλεία για την εποπτική παρουσίαση και τη διερευνητική μελέτη έργων αρχαίας ελληνικής τεχνολογίας».
    • Χρηματοδοτούσα Αρχή: Υπ. Ανάπτυξης, Γ.Γ.Ε.Τ., 3ο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης
    • Ανάδοχος φορέας: Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών

Αντικείμενο Έργου: 

  • Προβολή έργων αρχαίας τεχνολογίας με την αξιοποίηση της πληροφορικής για τη διδακτική παρουσίαση της σημασίας τους.
  • Ανάπτυξη, σε επίπεδο R&D, οκτώ διερευνητικών λογισμικών για οκτώ διαφορετικές δημιουργίες της Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας. (Φρυκτωρίες και δίκτυα φρυκτωριών, Το Ευπαλίνειο Όρυγμα, Ο ατέρμων κοχλίας του Αρχιμήδη, Το οδόμετρο ή δρομόμετρο, Τα αυτόματα του Ήρωνα, Το «σιδερένιο χέρι» του Αρχιμήδη, Τα κάτοπτρα του Αρχιμήδη, Η τεχνική κατασκευής χρυσελεφάντινων αγαλμάτων : το παράδειγμα του Δία της Ολυμπίας)
  • Σχεδιασμός, ανάπτυξη και εφαρμογή εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων σε 4 σχολεία.

Ρόλος ΕΕΤ: Συνεργαζόμενος Φορέας

Δραστηριότητες ΕΕΤ:

  • Καθορισμός των τεχνολογικών και παιδαγωγικών προδιαγραφών των πέντε από τα οκτώ λογισμικά. (Ο ατέρμων κοχλίας του Αρχιμήδη, Το οδόμετρο ή δρομόμετρο, Τα αυτόματα του Ήρωνα, Το «σιδερένιο χέρι» του Αρχιμήδη, Τα κάτοπτρα του Αρχιμήδη).
  • Σχεδιασμός εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και αξιολόγησης των παιδαγωγικών και μαθησιακών αποτελεσμάτων από την εφαρμογή των λογισμικών σε τάξη.
  • Έρευνα μαθησιακών και διδακτικών δραστηριοτήτων σε μια από κοινού διερεύνηση στα μαθηματικά μεταξύ δύο σχολείων στην Ελλάδα. Ηλικίες 16-17. 

 Έργο ΕΕΤ:

  • Πέντε σενάρια με την ιστορική, την τεχνολογική και παιδαγωγική τεκμηρίωση πέντε έργων της Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας.
  • Συμβουλευτική υποστήριξη των φορέων που είχαν αναλάβει την ανάπτυξη των λογισμικών.
  • Εφαρμογή των πέντε λογισμικών σε σχολικές τάξεις και διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο οι μαθητές αξιοποιούν τα λογισμικά.
  • Καταγραφή και μελέτη των νοημάτων που δημιουργούν οι μαθητές σε σχέση με τον τρισδιάστατο χώρο και τις μαθηματικές έννοιες που σχετίζονται με τις προσομοιώσεις εργαλείων της αρχαίας Ελληνικής τεχνολογίας.
  • Αξιολόγηση της παιδαγωγικής και τεχνολογικής εμβέλειας των λογισμικών.