«ΕΛΛΗΝΟΥΡΓΗΜΑΤΑ: Αλληλεπιδραστικά εργαλεία για την εποπτική παρουσίαση και τη διερευνητική μελέτη έργων αρχαίας ελληνικής τεχνολογίας»
Χρηματοδοτούσα Αρχή: Υπ. Ανάπτυξης, Γ.Γ.Ε.Τ., 3ο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης
Ανάδοχος Φορέας: Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών
Ταυτότητα:
- Τίτλος: «ΕΛΛΗΝΟΥΡΓΗΜΑΤΑ: Αλληλεπιδραστικά εργαλεία για την εποπτική παρουσίαση και τη διερευνητική μελέτη έργων αρχαίας ελληνικής τεχνολογίας».
- Χρηματοδοτούσα Αρχή: Υπ. Ανάπτυξης, Γ.Γ.Ε.Τ., 3ο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης
- Ανάδοχος φορέας: Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών
Αντικείμενο Έργου:
- Προβολή έργων αρχαίας τεχνολογίας με την αξιοποίηση της πληροφορικής για τη διδακτική παρουσίαση της σημασίας τους.
- Ανάπτυξη, σε επίπεδο R&D, οκτώ διερευνητικών λογισμικών για οκτώ διαφορετικές δημιουργίες της Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας. (Φρυκτωρίες και δίκτυα φρυκτωριών, Το Ευπαλίνειο Όρυγμα, Ο ατέρμων κοχλίας του Αρχιμήδη, Το οδόμετρο ή δρομόμετρο, Τα αυτόματα του Ήρωνα, Το «σιδερένιο χέρι» του Αρχιμήδη, Τα κάτοπτρα του Αρχιμήδη, Η τεχνική κατασκευής χρυσελεφάντινων αγαλμάτων : το παράδειγμα του Δία της Ολυμπίας)
- Σχεδιασμός, ανάπτυξη και εφαρμογή εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων σε 4 σχολεία.
Ρόλος ΕΕΤ: Συνεργαζόμενος Φορέας
Δραστηριότητες ΕΕΤ:
- Καθορισμός των τεχνολογικών και παιδαγωγικών προδιαγραφών των πέντε από τα οκτώ λογισμικά. (Ο ατέρμων κοχλίας του Αρχιμήδη, Το οδόμετρο ή δρομόμετρο, Τα αυτόματα του Ήρωνα, Το «σιδερένιο χέρι» του Αρχιμήδη, Τα κάτοπτρα του Αρχιμήδη).
- Σχεδιασμός εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και αξιολόγησης των παιδαγωγικών και μαθησιακών αποτελεσμάτων από την εφαρμογή των λογισμικών σε τάξη.
- Έρευνα μαθησιακών και διδακτικών δραστηριοτήτων σε μια από κοινού διερεύνηση στα μαθηματικά μεταξύ δύο σχολείων στην Ελλάδα. Ηλικίες 16-17.
Έργο ΕΕΤ:
- Πέντε σενάρια με την ιστορική, την τεχνολογική και παιδαγωγική τεκμηρίωση πέντε έργων της Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας.
- Συμβουλευτική υποστήριξη των φορέων που είχαν αναλάβει την ανάπτυξη των λογισμικών.
- Εφαρμογή των πέντε λογισμικών σε σχολικές τάξεις και διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο οι μαθητές αξιοποιούν τα λογισμικά.
- Καταγραφή και μελέτη των νοημάτων που δημιουργούν οι μαθητές σε σχέση με τον τρισδιάστατο χώρο και τις μαθηματικές έννοιες που σχετίζονται με τις προσομοιώσεις εργαλείων της αρχαίας Ελληνικής τεχνολογίας.
- Αξιολόγηση της παιδαγωγικής και τεχνολογικής εμβέλειας των λογισμικών.